unicorn

assalamualaikum...
lately ni kan.. i keep an eyes on my stats...
without i thought there is visitors from outside of Malaysia..
I am very appreciate what u done..
I know all of u must click the wrong button until open my blogg right...
anyway thanks maybe one day i will write on english...
because i know my english is not good enough..haha..

baiklah uolss semua...speaking pulok aku ni ha...
almaklumla sem depan nak amek muet, latih siket..hahah
baru nak amek muet??
yo la aku ni diploma je ok..bukan matriks ke stpm ke n seumpamanya...

cop..cop... baiklah kali ni aku nak share sikit pasal unicorn..
ape tu inicorn??
ala binatang yang ade tanduk n kepak tu ... kuda tu...
ni dio
comel x???

ok baiklah enough!!
aku just nak story siket hari tu before aku balik cuti sem aku ade anta member aku ni dekat umah die
oppss bukan aku la yang anta,, aku teman pemandu jerk...
choii pemandu tak baik betull...

nama die hassan classmate, kiteorang ni anta cik fatin(classmate)
dekat umah die..
ha?? dekat mane...

gatal he korang..
umah die dekat jerengau,dungun...
ermm kalau dari uitm kiteorang take around 1 hour kot kalau plahan...

baiklah nk dipendekkan cerita aku bukan jumpa unicorn, tapi aku dapat jumpe kuda weyh!!
ni dia ..ermm jangan jeles!!

cik kuda kite seddang dikandang...
hahaha(ketawa jahat)

kuda ni daripada germany k!!


kuda ni pulak macam sakit sikit...sebab bulu die tanggal-tanggal..ksian cik kuda...
be strong k!!

kalau korang nak tahu mase kiteorang sampai tu,
kiteorang disambut warm hands with cousin si fatin..
haa sedara die punye???
eyhh uolss nie..bukan la.... sedare die keje sini lorh...

ermm kalau korang nak tahu kuda-kuda ni berhimpun sebab kat area jerangau ni nak buat polo sport...
ermm jangan ingat kat selangor jerk ade
ape yang aku dengor la kan.. Sultan terengganu ni suka gak maen polo sports ni...
ermm maybe dari situ owner tu dapat ilham kot...
ye la mne kite tahu kan..hak..hak..hak...

ermm penatnye taip...naseb malam ni aku di teman cik radio yang memekak tak bernenti-henti...
terima kasih cik radio!!!

baiklah aku nak share sikit la ape jerk aku dapat kat sini..
ermm mula-mula tu memang kind da bored la jenjalan setakat tengok natang ni!!!
tapi si cousin fatin nie citer-citer la siket info psal kude ni...
so jadik excited pulak..hahah
ok aku nak share certain info yang aku tak belajar sem 4 ni..
hahah

standard:
ermm korang ingat manusie je ke ape ade standard???
dato', tan sri, n soo on..
cik kuda kite ni x de la gune gelaran macam manusia ke ape...die just ade standard die yang nanti bezakan harga die antara satu sama laen....iaitu KUALITI!!!

harga kuda yang class A nak tahu berape??
MYR 200,000 x silap..hassan kalau saloh betulkan..hahah
nak tengok kude die macam mane?? ok ni dia



ape beze die?? ermm
macam aku cakap awal-awal tadi kualiti..
lagi satu cantik!!
yang atas tu seriously catik bulu die...
selain tu deorang boleh sprint(pecut) laju...
n the most importanta(bajet amerika latin) semua ni import from germany k!!!
baka baek punye

ok ni kalau korang nak tengok kuda reject...ha...ingat barang je ade reject!!
natang pon ade rject tau..

nampak macam ok kan???
ermm cousin fatin cakap reject ni biasenye sebab dah tua, tak pon tak leyh nak sprint, tak pon tak terlatih lagi...
cube teka how much.... tett salah
MYR 50,000
hhaah..aku rase macam boleh doh keje kat sini..haha

usia
ermm kalau korang nak tahu kuda kat kandang ni semua life spent die tak menentu,maybe round 5 and abbove biasenye..
n macam buat aku tak caye deorang nie mati biasenye sebab sakit perut,,,
gross..ksian sangat...
korang yang kalau sakit perut tu jage-jage la..hahha

jenis:
macam aku cakap tadi kude-kude kat sini kan untuk polo sports kan??
eyhh ade la aku ckap..
ouhh ok nak gurau kan..ok aku paham...
sebenarnye ade sekok due yang untuk endurence..
haa..mesti tak tahu kam..endurence nie untuk pendakian la, die x leh nak pecut bagai ni....
tapi wat jalan jauh, panjat bukit tip top...
ni die kuda endurence


tu die cousin fatin yang bawak kiteorang round-round kat sini...

ermm aku rase tu jerk kot maklumat aku dapat..hahaha...
tapi seriously kalau uolss kat luar sane nak beli,kuda-kuda nie..
amatlah dialu-alukan.. 
seriously sangat comel cik kude kite ni semua...
tapi awas..jaga la hati-hati !!!
sebab cik kuda ni sensitif k ..expecially pemakann die...

baiklah aku rase cukup dulu setakat ini...
hope korang dapat maklumat sikitlah kan pasal kude ni...
ok before aku tekan butang publish aku nak letak jugak gambar-gambar aku ngn cik kuda..
seriously it comes well...hahah
(pasan la kau!! jijik giler)

 ni la track polo sports die..
macam best kan

 ni la cik hasse..eyyhh hassang!!

 cik kude "bajet ensem je bdak ni"

 jauh kot..takot nak sentuh cik kude...
seriously kalau korang pegang..begegar badan die kot..hak..hak..

jangan malu cik kuda..ni saya la sai!!!
gilo!!haha

baiklah ni saje tok kali nie..hope segala kekurangan diampuni...
just sharing about iam see through the world..
n i want to dedicated all this memory for my self..when iam getting older...

hope to see u again dalam entry seterusnya...
last word good luck pada pengundi n pemimpin baru..
siapa pon anda do ur responsibility accordingly...
sebab this our nation...
last word..please pertahankan islam walau siapa pon anda..sebab islam sentiasa ade yang mencemburui,,,
keep holding with our religion,keep trusting Allah..
because one day Allah will help us...
last word please unite all of muslim...

assalamualakium....

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?