DUNIA DAN AKHIRAT...




Haluu ..opss saloh2 assalamualaikum…..
Pe kabaq korang semua??? Hope in a good condition(omputih kau)
sory lah ye life sebagai student nie kadang-kadang busy, kalau tak busy pon buat-buat busy..
ermm for your information(fyi) sekarang aku tengah dok ngadap final exam sem 4..
aku tahu korang tak tanya just nak bagi tahu..choiii..aku bukan bajet hot ok..
ok-ok straighforward...
entry kali ni bertajuk dunia dan akhirat...

“Pe kes cerita akhirat, kita kan kat dunia” kalau korang ade tedetik macam nie..aku nasihatkan better repent lah ye….
Ok baiklah ni dia, aku nak start neh.. pay attention semua my fans (bajet ramai je fans kau,eyhh salah ue, kau tu tak de fans benonye)..hehhee
Ok staright forward, entry kali ni aku berminat nak share sikit tentang kehidupan aku kat sini as a students….
Aku selalu study” adakah aku kejar dunia
aku study lewat malam tapi tak pernah bangun malam untuk buat solat tahajjud and etc” adakah aku kejar dunia…
terkadang aku ade melewatkan solat “ adakah aku mengejar dunia.
Benda nie lately selalu jerk datang dalam kepala hotak aku yang tak berapa nak bersih nie..aku start risau adakah aku mengejar dunia berbanding akhirat:

Ustaz azhar ade menyebut “ ambillah dunia dan jangan kau kejar dia, tapi kejarlah akhirat “ , lebih kurang mcam tu kot die cakap but paling penting dalam Terengganu dialek.

Tapi niat aku nak study elok-elok nie satu je!!! sebab aku nak balas balik jasa parents aku, aku rase terhutang sangat budi kat deorang, tue la aku nak buat wat yg terbaek…

Tapi dalam masa yang sama Alhamdulillah aku maseh melaksanakan perintah Allah seperti mana yang disuruh…aku sangatlah berharap Allah sentiasa memaafkan kesalahanku dan member rahmatnya tidak kira di dunia mahupun di akhirat kelak….

Golongkan kami di dalam kalangan orng-orang yang beriman…
Baiklah itu jerk aku nak kongsi “minggu” nie….(setelah berminggu-minggu tidak memekak di blog)

p/s : sory bahan begambar tidak disediakan disebabkan kebusyian yang melampau,,

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?