test drive.

assalamualaikum semua...alhamdulillah dapat lagi kita bernafas untuk hari ni...and not to forget for thoose yang wasapp tanya pasal course akaun tu iam glad to share with u gaiss ape yang aku tahu..hopefully ianya membantu kayh... 

Okay dah2 asyik nak belajar je kau ni sai bila nak rehatnye, baiklah nak dijadikkan ceghita. untuk entry kali ni aku nak share pasal test drive! Test drive apa? aku beli kereta? hermm no way man... banyak pulak duit aku nak beli kereta, nak makan setiap sem pun berjimat, ada hati nak beli kereta...kah! 

Gini! family member aku ni ada beli kereta baru Honda Jazz...so aku ni telah diberi kepecayaan...ecewah untuk test drive kereta tu... korang jangan salah sangka lak, bukan aku ikut family die then test drive before beli tu... ni after a month kot deorang beli then aku jenjalan ngn die and die bagi aku bawak kereta tu...so jadiklah tajuk entry untuk kali which is test drive! the end... *bapak bosan cerita* 

Kah...okay cont. disebabkan kereta pon dah baru die pon open tempat nak gi...  tempat yang tersenarai adalah cameron ngn bukiT fraser or fraser hills... aah mase tu cuti sem so aku akan gerak dari puncak alam...and kalau ikutkan miss waze cameron ni bapak jauh 4 jam camtu kot so aku decide gi fraser hills (1jam++ nak ke  2 jam cam tu kot)... 

plannya kiteorng akan bermalam kat atas tu... tu ikut plan lah... then masa pergi tu akulah yang drive kereta tu...pergh masa dah naek bukit die tu jalan die wa cakaplu lebih sikit je dari jalan utama kau dah boleh balik umah naek van jenazah free...haa..gittew nak gmbarkan bahaya jalan die tu.... plus aku ni pmandu tahap amatur baru dapat lesen, dalam hati aku cakap janganlah mati kat sini dosa aku banyak ni... setiap saat aku rasakan lama beb, dengan belok sana belok sini...erghh tuhan je la tahu perasaan aku masa tu... permasalahan die dah la kereta tu baru beli and bukan aku punya kalau jadi pape memang air liur lah aku jual nak dapatkan duit nak bayar balik...

Then tak lama lepas aku berangan jatuh dalam gaung tu, kiteorang pun sampai...fuhh lega beb! sebab dah sampai...tapi hermm tempat die serius cantik sangat...cuma lepas habes round tu aku ajak kawan aku turun jugak petang tu sebab takut malam tak ade aktiviti...  tak kan nak tidur awal memalam...die bukan tak ade aktiviti cuma kiteorang gi salah timing! 

tapi basically fraser hills ni sesuai utk family ngn pasgn couple yang nak honeymoon... selain dari udara yang sejuk dan nyaman deorang ade provide aktiviti jugak mcam tunggang kuda, n ermm apa nama die yang lain korang google je..kah... yang buatkan bertambh boringnya lagi kiteorng sampai tu semua event/permainan die dah tutup... sedih kan? kau panjat tetinggi then tutup! ceghita macam aku naik kaki je panjat fraser hills tu...kah 

So pengajaran die lain kali google dlu carik maklumat before kau gi jalan...kalau tak jadik macam aku sia sia je...

lepas hiba dengan salah sendiri tu kiteorng pon balik dalam suka dan duka...and end up kiteorng gi twin towers klcc...kah...bagus tak? Dari hutan kiteorng jalan sampai tengah bandar... so tu je la ceghita aku nak ceghita...harap ade yang baca walaupun bosan to dead! haha...

ni ade beberapa keping gambar aku amek time gi sana...nak jamah! salam 












Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?