peluang

Assalamualaikum semua...fuhh! tiup sikit blog yang dah berkurun lamanya tak update ni...semenjak dah masuk belajar ni jarang ade mase nak update blog... and tak sangka sangat rupanya ade jugak orang comment dekat blog aku ni yang boleh dikira dengan jari bpe ketul je yang view..kah! 

back to topic!  Korang pernah tak dapat satu peluang then kau tak sure samaada nak grab thoose oppurtunities or not! pernah? , before that suka aku nak ingatkan ni bukan peluang bercinta ok! Kah! .... 

Kalau pernah, give me 5! susah kan nak buat pilihan? kau akan fikir 1000juta square root sbb nak tahu possibalities pilihan korang tu tepat betul dan saksama ( motto polis malaysia) ... Tapi!  walaupun iman aku ni lebih nipis dari kulit bawang aku tak dak la sampai jumpa bomoh tu semata mata nak make sure the choice is right! nahhh! tak boleh en buat camtu , the one and only way kau akan seek advice dari orang yang expert dan kau berdoa mintak pada pencipta sebab Dia hold semua kisah hidup kau dari awal sampai pengakhirannya... so ape pilihan aku tu? 

OkaY! Gini citernye kiah hoi! Kiteorang as student accounting UiTM dapat offer untuk buat ACCA time tngh study process nak dapatkan degree nih! plus minus deorng offer biasiswa untuk tampung duit exam fees and kau akan dapat exemp. annual fees tak silap dua tahun(annual fees sahaja dah 1000++ tak silap)... dan smue ni dengan syarat kau tambah lagi satu tahun which means dalam jangkaan akan tamat 2018! kalau aku just amek degree aku akan grad on time(hopefully) pada 2017! then kalau aku nak amek ACCA it will be 1.5 years! So maybe 2019 kot baru dapat...itu pun kalau on time ...

Peluang yang diberikan sgtlah mantap membuatlan aku berfikir dan berfikir dan berfikir... The only problem is boleh ke aku  nak catter due2 bnde in one time...susah woee....currntly yang aku tngh belajar degree ni pon dah separuh nyawa inikan pulak nak amek profesional...

So inconclusion aku masih mencari jawapan kepada peluang dan persoalan ni! 

ade orang cakap ACCA ni kena expert bahasa inggeris in order nak pastikan kau faham ape yang kau belajar, others said that kau kena spent 4 hours after kelas if kelas tersebut 2 hours...

And the sad things is aku kena decide sebelum jumaat ni untuk isi application form and once aku dah decide no turn backs ok... kah!

persoalan ni terus menghantui aku sebab any risk aku yang kena tanggung! Ingat high risk high return also high possible loss.. bukan setakat loss duit je loss air mata jugak nak carik duit bayar fees2 ACCA nih....

So sesiapan yang ade walkthrough blog aku ni and tngh pursue ACCA please give ur opinion... last words would be thanks for spending ur time dekat blog yang usang tak kreatif ni...btw sapa pandai edit layout ape smue untuk blog bagi tau cara pleas!  Sebab tiap kali aku bukan page blog sendiri rasa nak bunuh diri....kah! Okay daaa! Have a nice days gais...

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?