sedap punya pasai!!

assalamualaikum. korang semua!!...
sebelum aku mem-blakan diri dari rumah ni nak masuk sem ni..aku try update yang termampu ok...

ape post kali???
msti korang pikir pasal makanan kan??
ermm makan jerk kau kan...hehehe

baiklah nak dijadikkan cerita la kan,
cerita die bermula begini...tratratra...


ermm cuti-cuti macam ni mesti ramai mempelai dok pilih tarikh ni as their weeding day kan..
termasuklah sudara aku ni ha...






jadik on that day, aku sekeluarge pergi kesana,
rumah deorang dekat labis johor,felda cempelak..
dengar jer dah pelik kan..cempelak mcm celak je..

mula-mula malam tu, aku dah kabo dah kat mak aku yang aku tak nak pergi,,...
tapi !!!
mak aku pon beleter katanya
"ko tak pegi nanti tak kenal saudara,kalau susah nanti sape nak tolong?"
"sedare ko jugak"

ermm dek kene hentam malam tu, aku pon pegi jugak la!!
dalam rela paksa gitu...

so sambung balik cerita kite tadi.....

disebabkan rumah die tu jauh sangat dari rumah kiteorang...
esoknya tu kiteorang gerak pagi jugak la,
ermm korang tau-tau je la felda kan..nun dihutan sane...hahha(ketawa jahat)

sampai rumah deorang around 12.30 gitu la ,
keluarge die sambut mesra keluarge kiteorang,
n biase la kalau mak mak ni jumpe kan...

"pot pet pot pet jerk"...
kite ni pon ape lagi senyum senyum mesra la gitu...kang kalau buat muke ketat die kate ape pulak kan...

sambil senyum senyum tu parents aku kenalkan la kiteorang adek beradek ni ha
sorang demi sorang..
perkenalan basic la,,,, contohnye "ni blaja mane,umur berapa, anak ke berapa"...then...

disebabkan menunggu terlalu lama!!
perut aku ni ha!!
bukan setakat gendang berbunyik dah...
gong pon ade bunyi,pancaragam n banyak lagi bunyik!!!!...
kalau boleh cakap dah cakap agaknye perut aku ni ha..
"aku lapar la,isik aku sekarang jugak"
ok tue hiperbola sangat

"tik..tok..tik..tok"
beberapa minit berlalu...
die soh kiteorang makan..

aku pon ape lagi amek pinggan amek lauk bagai..
"sedap punya pasai" la katekan...
bukan ape la kan..gua nak cakaplu, nasi minyak,nasi beriani gum johor ni thumbss up ouh!!
bukn nak puji negeri sendri..
cume bagi aku la,memang sedap sangat...
sesuai sangat dengan rase tekak aku ni ha!!

baiklah balik dari rumah kawen tu rileks jerk...
terasa lagi penangan nasi minyak tu..hahha
tapi!!

keindahan tu cume sekejap!!

nak tahu ape jadik!!

tett...besambung..kehkehkeh...

tak de la ...citer die cenggini!!!

keesokan pagi tepat pukul 6 pagi tu
...rase macam kene tumbuk kat perut ni ha!!...
aku pon bingkas bangun!!

meluru tempat yang perlu diluru...
tettt(pikiaq sendiri k)  

perghh wa cakaplu....sakit giler weyh...
tu serangan pertama!!

serangan selanjutnya sepanjang hari tu telah dilancarkan keatas perut aku yang comel ni ha,,
jadiknya pada hari tu, aku telah mengisytiharkan..
bahwa aku akan bermastautin dekat dalam TANDAS!!

kalau korang nak tahu!!
keadaan waktu ni,tuhan jer yang tahu...
penat dah aku nak ketandas...

"tetapi"
serangan tu semua..
aku berjaya tumpaskan malam tu jugak...
lega giler!!
rasa dunia ni ana yang punya

seriuosly aku menyesal gilak..sebab kan nasi minyak ngan ayam tu...
aku jadik cenggini..
family aku semua terkena jugak cuma sekejap jerk..sebab dieorang amek ayam tu siket jerk...

aku amek ayam tu separuh pinggan, lebih dari nasi kot...
kahkahkah...


baiklah itu jer cerita untuk "sedap punya pasai"
pengajarannya kat diri aku ni ha...
1) rase dulu makann tu elok ke x..
2) n jangan la amek banyak banyk sangat!!

serius kau tak dayo nak melawan penyakit ni ..haha

p/s: selamat membaca..khamsamida !!! sudi bace,,,
hope korang terus bace k!!
sebab kalau aku tulis tidak ade orng bace ape la gunenye
n sory for the ayat yang tonggang langgang..cause iam not good in writing.. :)

keep smiling...remeber Allah n our prophet MUHAMAD S.A.W
assalamualaikum semua!!
sampai ketemu k :)





Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?