lelaki dan fesyen

assalamualaikum kepada semua pembaca yang hensem dan kacak semua....

baiklah seperti semua tahu warge uitm sekarang tengah bercuti..termasuklah aku ni, kali ni kteorng dapat cuti dekat due bulan kot(best gler)... niat dihati mula-mula cuti dulu la, aku hengat nak kerje, upenye dah dekat sebulan setengah aku dok kat umah(hampeh),,ye lah orang ade cakap home sweet home, so aku ikutlah quote tu..hahah,,baiklah post ape kali nie....nak tahu?? trus membaca k...                                                          
                 
                  sebelum mulakan post kali nie jom kite tengok paparan gambar-gambar ini dulu



  shemart kot dpat dresss macam nie..                                        


yup kali ni sai nak cer siket pasal fashion..tapi kali nie nak post pasal fashion laki jer,,,
kepada gurl semua sory(aku tak tahu pape pasal pompuan)
bukan bias yer..haha


baiklah aku nak citer pasal fashion nie pon bukan la pandai mane...tapi ade la sikit ilmu nak dikongsi..ahaks
bagi aku fashion nie la kan, die tak mengenal usia, wang ringgit dan rupa asalkan ade passion chewah(gaya macam riezman(pereka fashion malaysia) jerk,,)....ermm nak mulakan dari mana yerk..ok dah tahu..jom sambunk bace...

                    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  
baiklah kepada semua kaum adam sile beri perhatian..chewah..kepada mereka yang minat sangat berfashion  sory sangat kalau salah maklumat, aku buat post nie pon berdasarkan pengalaman yang sekangkang kere aku je...

baiklah meh aku guide siket:
 1) budjet(no money no talk)
       sape kata nak berfesyen nak kena gune duet yang banyak? pertama sekali korang bukannya perlu sangat nak kene beli satu set from head to toe, korang boleh je mix n match barang yang dah ade so duet yang ade kan korang boleh beli barang pelengkap yang laen(chewah)... jom sai tunjuk siket la kan macam mana kite gune mix n match untuk tampil segak n kacak,huhuhu...firstly, korang mesti ade t-shirt kan, korang boleh mix n match t-shirt nie dengan jeans gelap plus duet yang ade tu korang beli cardigan..Cardigan nie jangan salah pilih lak, die ade due jantina...lelaki ngn pompuan. lelaki punye tak de la melebeh sangat die simple je..korang boleh beli cardigan nie kat semue outlet yang ade kat malaysia nie..n nak bagi satu tips lagi, kalau nak yang murah gy lah kat kedai brand outlet..dalam MYR 50 je..huhuhu(promote pulak),,Selain itu, cardigan nie pulak korang boleh jugak mix n match dengan kemeja,
               ok kepada penggemar jeans pulak, tak ade bajet? tak yah risau, korang boleh beli seluo dekat butik jefferson, muraj je aroun MYR110 uols boleh grab due helai..ermm untung tak?? yang penting bijak..uhuuh



  


oky,,,nilah hasilnya cardigan n t-shirt...boleh jugak nak digayakan dengan kemeja,, :)












2) Etika warna(dah la aku rabun warne)haha
 ok baiklah seterusnya aku nak bagi tips pulak yerk pasal warna, korang kena lah tahu warne baju nie memang bebagai tapi tengok jugak warne kulit korang, kalau kulit warne itam tu tak yah la nak pakai baju warne merah kan,,perghh sakit mate(jahat eyh ko sai).....sory...sebab tu la kite kena tahu kesesuaian kulit warne kulit korang dengan warne baju untuk tampil lagi berbisa dan seksis(amboi)..hahaha...ok ni tips die kepada anda yang berkulit hitam si tampuk manggis, korang boleh la carik warne yang kurang striking siket untuk tampilkan diri korang yang hensem tue,,,,contohnya peach, pink cair, semua yang cair la...perghh gerenti shemart,,ehhhe...kepada yang berkulit cerah lak macam saya hahaha...boleh je nak try semua warne rasenya,,uhuhuh
   oky tips seterusnya, kalau korang berbaju formal iaitu berbaju kemeja tide in, tie, kasut kulit n soo on, korag kene ingat nie " jangan melebihi 3 warne" ingat 3 warne bukan 3 suare,,hahha    ini kerana  korang akan tidak shemart n jadi caca marba...huhuhuhu..get it?? bagus

                                                                                       
3) size                                                            

ok bende ni paling penting dalam berfesyen oky...
jom aku tumjuk siket macam mane nak beli baju ikut size anda...sesungguhnya baju yang ikut size tu adalah baju yang shemart,,uhuhuhu

baju
baju mcm semua tahu kite ade saiz xs,s,m,l,xl
tapi macam mane nak tahu saiz yang korang pilih betol??
tipsnya: korang gy fitting room n then try it on
korang kena cek shoulder korang, pemilihan baju yang tepat adalah when korang punya jahitan shoulder baju tu, betul2 atas bahu dan tak jatuh dari bahu,,,,,ingat tue ye,, :)

seluar
macam biase la kan korang tak kan tak tahu size seluar sendiri kot.
tipsnye: try seluar tu dulu jgn terlalu sempit, n jangan terlalu longgar,,,pastikan selesa,, :)


kasut:
kasut pulak korang kena tahu sizing yang betul untuk pastikan kaki tak sakit n selesa jugak.. ;)





baiklah bagi aku tu je tok post kali nie, kalau tak best komen, best pon komen. terima kasih........
n aku ade lagi tips kalau nak berfesyen nie, kepada korang yang nak harge murah korang kena la datang pada waktu yang tepat iaitu waktu sale, waktu cuti,,confirm tak menag tangan nak bawak barang(chewah).....

baiklah dekat sini aku ade sertakan bebrapa online shopping yang korang boleh try,,selain harge die yang murah, pilhan die pon banyak, selamat membuka dan selamat mencuba,hehehe..opss lagi satu perempuan pon boleh shopping kat sini selamat mencuba..assalamualaikum



Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?