kemas nye

salam ramdhan semua! alhamdulillah seminggu sudah kite berpuasa! so macam mana? penuh idok? kalau hok puan aku paham kalau hok laki tak puasa . mohon tukaq jantina *habes semua dialek kau nak rosakkan sai* . aku suka sangat ramadhan kali ni compared tahun sebelumnya, sebab dudududum *bunyi drum*....tahun ni dapat berpuasa bersama family 30 hari ! Weuhuhuhu! *mesti korang cakap ade aku kesah? Kan* . maghi sini nak pukul guna batang buluh skali! . biadap! keh3 . 

baeklah entry kali ni aku cume nak femfeeling throwback la gitu en en en . tapi aku rasa macam tak menarik lah! . tapi tak pe lah alang2 teringat ....

ceghito bermulo .... Dring dring *bunyi tamborin mungkin* 

kan aku dah habes belajar . then biasa la aku hangkot semua buku memahal aku beli tu . since lect. Aku ade cakap maybe bergune time degree atau kerja nanti . jadiknya aku gigihla kemas dalam kotak A4 segala khazanah aku Dari sem 1 . and thanks Hassan untuk kotak tu ! . niat aku dari memula cuti *bulan 4* nak kemas lah kan . kire macam unpacking and kumpul mane yang penting and tak . tapi sekarang bulan 7 yang jadiknya hanyalah aku tengok kotak tu, kotak tu tengok aku, kadang rasa nak dibako! aje . tapi memikirkan macam sia sia tenaga kau hangkot jejauh sampai umah kau nak bakor .tak yah nak tenaga sangat sai , naek kereta kot . tapi kalau aku buat macam tu macam sia sia je . perumpamaan die kau gi luar negara beli makanan memahal then sampai Malaysia makanan tu basi . ok aku rasa macam pelik perumpamaan tu . kah3. Abaikan! Then dari situ aku macam teringat zaman asrama dulu, dimana *tak yah nak dimana pon boleh kot* aku selalu dapat motibasi dari roommate aku ni kalau bab tatarias ke kekemasan mungkin lebeh tepat! 

*throwback 3 tahun yang lepas! Zaman maseh bergetah! wuuu! 


aku sebilik dengan die mase form 5, orang kota tinggi, felda simpang waha . nama die Zikri! Zikri ni wa cakap lu! Pergh serba serbi kemas! . tapi tak delah sampai kritikal . die ni pertengahan la . dari bab basuh baju, iron baju, pakai sampin, locker etc . paling aku suka tengok tulisan die kemas! Sangat . comel je . kalau budak dah aku picit picit pipi die . geram! . ok ini over! . selain dari tu aku suka usha locker die . kemas sangat . dengan spender berlipat . baju tersusun . bau macam levender gitu locker die . *spender tu abaikan * bahah. baju die kalau iron tak cukup 15 menit! . tapi hasil die . herm kau cakap je, kau nak potong ape . tajam die huh! kalah pedang ninja . halusss ! . kasut selalu kiwi . n benda baru aku belajar!  baju koler biasa tu pon die iron . kemas tak! . tu la first time gua dengar orang iron baju koler . then nak dijadikkan ceghite dari situ la aku dapat motibasi nak jaga loker, iron n semua life kat asrama . thanks Zikri . tapi sejujurnya semua tu bertahan beberapa hari je . then loker aku jadik bersepah semula . tapi tak la ekstrem sampai kau masuk dalam loker aku boleh sesat sebulan! . mueheh . lawak hambar . 

ermm aku bersyukur sangat dapat kawan macam Zikri! Dah hampir 4 tahun jugak tak jumpa die. How time flies kan? . I rindu u Zikri ! . alolo konon sawit lah tu en ? . ok sampai sini je . bosan kan? . mohon bunuh diri kalau aku ambek mase korang membaca.... So long gaisss! . salam ramdhan Kareem! 

Aah before that, take note ye kaum hawa! ade kadang orang cakap lelaki tu nampak kemas, wangi luar je ,rumah ke diri pengotor . aku nak nasihatkan tak semua lelaki sama and stop being stereotype person! my advice ko gi rumah die reramai and serbu! K salam muah muah! 

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?