cuti sekolah yang dah lepas!

assalamualaikum guys! <------*omputih sangat kau sai*....amacam cuti sekolah adik2? yang dah masuk Uni tolong jangan jawab...korang ingat korang muda sangat...pandang cermin,selfie duduk penjuru rumah pas tu ko kaji umur kau(kah3)..kejam...kejam...aah! budak budak pantang dengaq cuti sekolah, aku rasa awal bulan satu dulu die dah dok countdown cuti sekolah..ok bohong..sebenornye aku yang buat dulu cenggitu!...baeklah perenggan pertama aku rasa dah banyak merepek...tolonglah paham aku sendirian ni! i need someone to talk to! <-----lifeless giler hidup kau sai!...

Aku rase nak show off je kat cikgu hanapi(cikgu b.m. aku) dulu bahawa aku maseh menulis walau die tak paksa salin karangan kat depan! *ahh rindunya saat tu* ok back to story mory kite! aku just nak singkap semula pengalaman cuti sekolah dedulu! *singkap...kelas bahasa melayu kau*...

ok baru nak bercerita, bagi aku la, aku definasikan cuti sekolah ni sama dengan rumah! kenapa? back than kehidupan aku tak la semeriah sekarang, tapi sekarang aku tengok biasa jugak...cuma still bersyukur! dapat hidup sampai ke hari ni...tapi kenapa rumah? ye sabor pok cik mok cik i back hand karang...emosi lak tetibe kan..haha

cerito bermolo, my mom work as cleaner tempat primary aku, and my dadiji (ayah) work as kelindan atau omputihnya lorry driver..so bayngkanlah, masa tu je abang sulung gua duduk asrama same goes yang kedua...banyak ongkos untuk dikumpul dan diberi kat deorang....*srutttt...menagis kejap* dan kalau nak gi mane mane pon yang ade hanyalah sebiji motor mase tu...mana la muat nak sumbat 6 beranak kan....setakat round kg gua petang2 boleh la....tambahan pulak, ayah gua jarang balik rumah....ye la work as pemandu lorry u know la kan...kalau balik pon memalam...aku dah buat taik mata segunung baru ayah i balik....tapi even tak pergi mane2 pon kiteorang bahagia maen kejor adik beradik, main pasir...so end up, most of the time aku punya cuti sekolah dihabiskan dirumah!

Benda paling menyampah!

Gapo dio(versi kelantan sikit, nampak la gua belajar kat pantai timur), bile naek sekolah mostly subjek bahasa melayu atau bahasa inggeris mesti suruh share pengalaman vacation kat depan kelas atau karangan! menci tau..kite menci! <----- nampak sangat cikgu tu malas nak mengajar! but than ape aku buat? masa sekolah rendah tu ade la aku reka kan...macam gi rumah sedare ke ape...dah! kau bayangkan orang punya la bercerita gi pantai la, obersee lagi....tak kan aku nak cerita benda dekat rumah je kan...cett! aku bukan tak nak cerita, tapi die nak 5 perenggan kan....cikgu pon agaklah! rasa mase tu nak moral support je dari mama! ok ni over! ...... then, masa sekolah menegah pulak aku just cerita pengalaman aku travel sekolah lepas upsr tu!....kau hado...senang hidup aku..ulang cerita sama je....tapi bile kwan tnya aku honest je la..kan ade pepatah jawa cakap "honesty is the best policy"......then bile deorang bercerita dengarje la....seronok, senyum senyum sikit....aku bab mendengar kau janganla kacau kalau best...kadang ade orang menyampuk aku rase nak tumbok je muka die...ahaaha

ok itu je coretan kali ni...untuk pelajar kalau ade terbukak blog ni...mohon gune bahasa melayu tinggi ye untuk essay korang....kesian cikgu dok melalak kat depan...

p/s: bile rase kite susah, tengoklah orang dibawah kita, nescaya kita akan rasa bersyukur 

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?