CUTI SEMESTER DATANG LAGI(2) EDISI 2!!

Assalamualaikum ....

baiklah aku dah anggap blog aku nie mcam diari aku dah..hehehe...
baiklah aku akan sambung entri kali ini untuk menceritakan pengalaman cuti hari tue...
pengalaman kali ini aku bagi tajuk kecik " pengalaman menjadi lelaki sejati"...
pergh tajok tak menahan ko ni? nak tahu ape kbende aku buat jom teruskan membaca;

ape maksud tajok aku tu? adekah berkahwin? ke kau transform jadi lelaki macho or kau daah keras?...
teeettt!!! due-due salah ye kak Bedah....
ok macam ni citer die,,aku telah menjalani rutin lelaki sempurna dengan mmbantu gotong-royong mak cik aku kahwen...denga macam simple tapi serius penat beb...

Baiklah mase die kawin tu aku telah membantu membersihkan ayam.daging n soo onn...kalau korang nak tahu seumur hidup aku,aku tak pernah pon tolong  mase anak orang laen kawen dalam kampung aku tu...so,kirenye mak cik aku ni kire bertuah & kene berbangga sebab bukan calang-calang orang tolong menyediakan juadah yang enak-enak untuk hari pentingnya(amboi skemanya ayat),tapi vvip kau... ape kata kau...hahah

baiklah aku nak citer lebih detail ni nak dengar tak??
aktiviti sebelum majlis perkahwinan;
aku ni ngn adek aku dah ditugakan untuk membasuh ayam sebanyak 14 ekor,,,amek kau ..slame ni makan je, kali ni bersihkan pulok...perghh!! awal2 tue sangatlah bersemangat, lama kelamaan aku menjadi malas muak dan loya dengan kehadiran 14 ekor ayam beserta lendirannya dan juga sang lalat yang sentiasa menyebok "gotong-royong" bersama kami semasa aktiviti membersihakan ayam2 tersebut dijalankan...seriously piss off..

2 1/2 jam kemudian...korang rase aku dah sudah ke belom basuh ayam???
tettt!!! belumm...dengan rasminya kiteorng ni maseh belom siapkan basuhan ayam...
maka berkumandanglah azan menandakan masuk waktu di seluruh dunie...
puiii!! ape kau merepek ni... bukan tu ok, die macam ni "tak makan la esok orang datang" lantang seorng pak cik... dalam hati aku berbunyik..amboi pak cik nie aku sumbat molot ko dgn ayam ni baru tahu...naseb baek pak cik,,sabo sai..sabo
n then ayah aku back up, budak baru biase ler,,,huhhh...ayat sedap dari seorng ayah..hehe
baiklah aktiviti diteruskan sehingga larut malam, pada malam tue aku just buat benda2 ringan je macam memarut kelapa & tolong mak cik aku... motif buat kerja ringan? jwpan; bia orang boleh mkan esok..huhu

keesokannya;
pada pagi tue saangatlah lengang...biasela orang melayu mane makan sangt pagi2...
ok, menjelang tengah hari tu aku pon membusy kan diri dengan join sedare2 aku membasuh pinggan...
mula2 sikit je basuh, lama-kelamaan bertimbun2,,kiteorang siap tukar shift lagi..sangatla penat..hehhhe
lastly,majlis siap around 5..
untuk tugsan terakhir kami dtugaskan membungkus nasi2 untuk orang2 kg yg berdekatan,,hehhe.
the end...
opss ade seperkara lagi lpas je smyng isyak mlm tue aku trus sujud myembah bumi(seriously penat) .... hahha

*pengalaman tidak boleh dijual beli tapi hanya boleh di alami..hhuhu
akhir skali terima kasih kepada yang sudi membaca..
*gambo tidak disediakan..sory for the problems
assalamualaikum



Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?