cuti semester datang lagi (1) edisi 1!!!

Assalamualaikum,,

kalau korang na tahu,aku sekarang tengah melalui hari bhgiae sbgai seorang pelajar iaitu cuti semester,,
cemburu x?cemburu x? p/s; tolong cemburu pada yng x bercuti..hehhe....

baiklah aku dah mule merepek balik,focus sai....baiklah sepanjang 30 hari bercuti tue aku just nak cerite pengalamn baru aku sebagai chef mude,,(siang ikan x tahu),ok untuk pengetahuan uols, hambe ni buat pastri je ok...hahhha,aku dapat rasekan martha stewart tngah memuji mknan aku....hahha

baiklah ape yg aku buat? cerite nye mcam nie kiah;
bgun lewat n tido lewat mmng la habit aku, so satu mse tu lepas aku berasa mual date ngan encik muko buku nie, aku mengoogle lah ape yang ad....last2,ternampak plop resipi nak buat aiskrim...

aku ape lagi dengan smgatnye copy paste kat word n gy la memerint.....sejurus kemudian(bahasa melayu tinggi ok), aku gy merongeng dengan moto sendirian, pergi supermarket yg terbesar kat asia tenggara dipanggil kini market(class gler name kan)..huhuuh

pastue aku balik buat la aiskrim tue,cempak sane sini,,teng2...jadiklah aiskrim buatan tangan


nampak menyelerakan bukan...hahha

baiklah2 kali ni aku nak bekongsi pasal resipi buat aiskrim kat uols,,,,orang bute pon boleh buat..haha
   bahan-bahan;

  • coffemate
  • susu coklat(ikot la nak buat perise ape)
  • coklat chips/chocolate rice/orea pon boleh
  • milo satu sudu je..


cara membuatnye

  • sukat susu n coffemate tue, ikot bpe bnyak korang nak buat,contohnye,bile satu cawan mug coffemate  maka satu cawan mug jugaklah susu uht,
  • blender sehingga coffemate sebati dengan susu uht tue...
  • n masok kan milo satu sudu.
  • n lpas tue uols msukkan dlm bekas,msukkan dalam peti ais,,,,
  • bile die nak beku sikit, kuokan blend semula degan chips coklat,
  • n then masukkan balik kedalam peti ais...
  • n bile dah mengeras bolehla dihidang ok...
ermm baiklah nie la pengalamn baru aku mase cuti semester kali ni...
hopefully berjaya dunie n akhirat...
tenkiu readings

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?