pilihan atau ketentuan?

assalamualaikum semua!
how ur life sekarang? 
alhamdulillah tahun ni genap 21 tahun aku hidup kat dunia ni...
korang tahu x? ade satu cerita kisah3 islam la..
Hamba tak berapa nak beringat...
die tanya kenapa ade yang mati awal? ade yang mati lewat?
haa...nak tahu sebabnye? 
sebabnya orang yang mati lewat tu, sebenarnya Allah bagi peluang untuk kita bertaubat dengannya! yang awal sebaliknya
so aku pon rase mcam aishh 21 tahun ni ape je dol aku carik...
Same2 la kita munasabah kan?

baeklah sudoh ala2 peringatan bersama tu..
pe kene ngn tajuk kat ataih tu?
pilihan atau ketentuan?

ha nampak tajuk dah matang sikit kan, selari la ngn umur dah tua ni...
as uolss yg dah meet face to face ngn aku mesti deorng boleh describe kan aku cmne?
haa betul tu! aku ni dilahirkan kurang sifat kelelakian yang hakiki!
Bahaha...lawak pulak aku nak sebut...
tapi adakah ini pilihan atau ketentuan aku? 
kadang2 aku ade je kawan yg go for it! ikot rentak tu...
tapi aku seringakali bermonolog sendirian "aku patot kawal ke just go for it macam yang laen"
benda tu kadang2 uncontrolable tau!

Ingat aku suka nak melentok sane sini,
cakap ala2 wanita separa sedar *ha mcm mne tu* 

TAPI!
aku still hormat kwan2 aku ...
sebab bukan senang nak ubah! 
Ha macam korang asyik telajak tidur nak semayang subuh, susah tak tetiba kau nak bangun sebelum matahari terbit! susah kan mula2 tu...
aku sendiri pon susah nak berubah secara "tsunaminya" !
*kamus dewan: tsunaminya = kelajuan/ secara drastik..

TAPI! 
orang tak kan paham kan? deorang still nak cakap ape die nak...
aku tekadang memekakkan telinga je la..
Sebab bak cerita zaman islan dlu..pasal lokman x silap.*boleh google*
mesej die baek ke buruk ke mulut manusia tidak akn berhenti!

kadang2 ade jugak dalam hati ni 
aku harap deorng dapatla anak, adek beradik macam tu...
orang tak rasa ape yang kamk alami...
kami lahir macam ni bukan PIlIHAN tapi ketentuan!
Mungkin ini antara ujian kami..
Anda bagaimana? 

tapi bagi aku secara positifnya deorang nak kita berubah kan..
hidup kalau tak leh kena tegur baek mam.! 

TAPI
perlakuan aku adelah pilihan..
aku yang tentukan..tapi seriously sone of my action i am sure its unconcious..
Sampailah ade orang tegur! so aku nampak good of thoose comment!

kadang mulut longkang ni bagus kadang tak..
so maybe bagi aku as time pass by I can overcome this!
so macam mane korang punya pilihan and ketentuan?
baeklah sampi sini ajelah sesi curah heart! 
sampai berjumpa lagi
*assalamualaikum chuolss! 
kalau ad typo mohon paham aku gune handset k!
gune laptop pon aku banyak typo..
ok thanks for luangkan mase membaca..

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?