account lagi!

assalamualaikum readers sekalian...long time no upates rights..
macam biasa aku sebnrnya banyak nak update kat korang perihal hidup aku...tapi masa tak mengizinkan dan jugak kerajinan tak kunjung tiba....

for the time being aku tak leh nak update pnjang since aku update guna phone(konon majulatu)...
so kali ni just nak ambek ilham dari ape yang diperkatakan oleh mdm kiteorng yaknini mdm merani..
before tu, aku ni jenis suka layan drama korea....mostly cerita yang ade inspired la..
for e.g. "i hear ur voice" cerita ni berkisarkan law firm n ade budak laki nie gifted..
n besides, emrgncy couple, pasai medical + romance drama...
ape yang aku cube sampaikan? sabo la...

each time aku tngok cerita macam ni aku mcm get inspired la..
but then mostly cerita aku tngok tak kait dgn course aku amek sekarang...
kenapa x de cerita pasal accounting? 
betul tu jawapan kak leha...

cerita ape jerk nak buat pasal accnting x best lngsng, x thrill...
cntohnye "sam kau rse knapa x imbang acc aku? "
"kak minah ape formula nak kire interst' 
what the....

nampak tak kebosanan tu...jelas terserlah...gunalah syahirah...

ok iklan sat...hehe
TAPI! 

berdasarkan madam kiteorng cerita acc bagi aku jadik inspired dari segi agama kita iani islam...
ermm mesti korng tertnye macam mne kan....


gini la contohnya banyak term accnting boleh dguna pakai dlm beragama ni...
contohnaya konsep going concern which mean berterusan...
kalau di apply dlm ibadah kita ape yang boleh kita anggap sbgai bertrusan?
Haaa..btoi kata haji dollah tu....
cuba kita bayangkan if kita derma benda dalam bntuk asset kpd golngn memrrlukan cntohnya masjid,baju ke, maybe baju bukan asset bagi kita tapi mngkin bagi deorng...
n slame mne die pakai..pahalan kita inn shaa allah akan jadik going concern...

selain tu konsep asset dan liabilities....
kita anggap asset adlh pahala n liabilities adlh dosa 
sapa yang nak liabilities keliling pnggang kan...msti nak asset bnyak...
mcm tu la dlm hidup kita kne kmpul bnyak pahala compare to dosa...

selain itu, investmnt...
ape yang kita invest kat dunia ni boleh bawak kita ke syurga...
gna pakai konsep invstmnt utk dpt di mndpt dvdnd kelak...


ermm aku rase tu je, mybe ade yang aku cakap tersalah tafsir...
so jika ada salah perbetulkan lah kesilapan sy..
ermm lagi satu sayangilah acc walau x bnyak citer pasal akaun.
bukan x bnyak sebenarnya x dok lngsng...
assalamualaikum...
lepas ni aku nak cita pasai bufday...
so selamat membaca...

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?