throwback~w.c.2014~

assalamualaikum guys..
w.c. 2014..
hope u guys in a good state...
baeklah entry kali ni just nak share pasai makanan ringan yang aku pernah makan...
korang? *acah2 throwback je kau*


dada!
aiskrim malaysia..
ermm sapa kata barang malaysia tak berkualiti...
ingat lagi aku selalu beli aiskrim ni waktu habes sekolah petang*sekolah agama* ..
masa zaman aku dulu die jual ikot tingkap je mak cik tu
bile pikir balik..asai mak cik tu mcam jual secara illegal je









dada!
makanan kedua yang ade mase zaman kecik2
tapi benda ni sekarang ade lagi...

adekah korang penah makan?

aku panggil natang ni gula2 asam.









jaja!
makanan ketiga yang maseh segar dalam pale aku ni...

benda ni jual 50 sen dulu..sekarag rare kot, mana mau carik?

hangpa penah makan gula2 ni?





haaaa...
ingat dok?
gula-gula ni kire senior pada gula2 patern sugus tu...

aku rase benda ni best..tapi jarang sekarang nampak..

ciri2 menarik: 
*ade banyak perasa
*bekas besi(dulu lpas habes aku smpan utk smpan duit syiling)
*ade serbuk putih ala2 masam gitu..huhu



gula getah ni 20 sen kot dlu..

korang penah makan?

aku suke jugak la gula getah ni..cume getah die tak kuat nak buat belon *tengoklah harga!*








Tora datang lagi!
benda ni jarang aku beli tapi kalau buat2 muke seposen due bapak aku beli kan jugak...

ape yang best?
cett tak tahu ke...

dalam die ade bebola coklat n yang paling penting ade mainan kot...haha



berikot antara makan laen yang famous mse aku kecik2 dulu...and ade yang antaranya tak tersenarai...kadang2 bile ingat balik, cepat betol mase berlalu kan.. :)

benda ni mase aku kecik aku suka makan yang ade wara tu je..sebab die manis!



gula2 susu...aku x suke..haha


amacam ingat lagi?

coklat berbentuk payung


bar coklat..sebeum zaman kegemilangan cadburry..

aku ade lagu kalau korang ingat la...
nini coklat celup,
nini majerin lazat,
nini rasa strawberry,
rasanya menjilat jari...
nini cokelat celop!
yeah!

baeklah sempena tahu 2014 marilah kita berhijrah dan meningkatkan amalan...
sebab apa?
sebab bile kita mati kita akan bawak 3 benda sahaja amalan kita, ilmu yang bermanfaat dan doa dri anak2 yang soleh...
*peringatan buat diri sendiri jua :)*

assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

pelajar perakaunan UiTM DUNGUN!!!

Accounting & Science stream

penting ke?